Köpvillkor Alex i Järna E-handel

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt, vi anlitar Klarna för våra betalningar för bästa betalningssäkerhet och om deras villkor kan du läsa mer här: Klarnas betalningsvillkor>>.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt efter beställning till din e-postadress. Skulle orderbekräftelsen utebli så kontrollera din e-postadress i din inloggning i webbshoppen eller om den hamnat i din spamkorg. Kontakta annars vår kundtjänst på telefon 08 - 551 501 31.

Har du beställt en vara som för tillfället inte finns i lager får du besked om detta. Du har då naturligtvis rätt att häva ditt köp eller välja senare leverans. Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar.

Ångerrätt

Du har rätt att ångra ditt köp utan något skäl inom 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Du kan använda Konsumentverkets Ångerblankett vilken du hittar här: Konsumentverkets ångerblankett>>. Du behöver dock inte använda blanketten.

För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut, du ska dock utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar lämna eller sända tillbaka varan till Alex i Järna. Du kan meddela oss via brev eller e-post, du hittar alla adresser nedan.

När du utnyttjat din ångerrätt

Om du utövar din ångerrätt ska du ersätta oss, Alex i Järna, för en varas värdeminskning i den mån den beror på att du hanterat varan i större omfattning än som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka en produkt till oss betalar vi tillbaka ditt köpbelopp utan dröjsmål men senast inom 14 dagar räknat fr.o.m. det att varan har kommit oss åter tillhanda eller du som konsument kan visa att varan har skickats tillbaka, beroende på vilket som inträffar först. Som kund betalar du själv returfrakt vid ångrat köp. Du ansvarar för transportrisken vid returfrakt, risken innefattar bland annat skador eller om försändelsen kommer bort under frakt.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Ej uthämtat paket

(Ditt paket ligger normalt i 7-10 dagar hos ombudet/hämtbutiker innan de skickas tillbaka till vårt lager)

Det är upp till dig som kund att uppge en giltig och korrekt leveransadress och mobilnummer. Om vi på Alex i Järna får tillbaka ett paket som skickats till fel adress är det upp till kunden att betala ny frakt.

Om ett paket ej blivit uthämtat debiterar Alex i Järna kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 250 kr.

Detta kommer debiteras återbetalningen.

OBSERVERA!

Du som kund kan aldrig hävda ångerrätt för ej uthämtat paket. För att ångerrätt ska gälla enligt lagen om distansavtal måste du hämta ut ditt paket och returnera det till Alex i Järna, det är alltid du som konsument som betalar returfrakten vid ångerrätt.

Garantier och reklamation

Vi säljer samtliga produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fabrikationsfel som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel skall konstateras av Alex i Järna, varpå du som kund får en fri reparation alternativt en ny produkt. Produktgarantin gäller inte då vi inte kan hitta något fel på produkten eller då du har orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte handhavandefel, felinställd produkt eller fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten.

Faktura eller kvittens gäller som garantibevis. Spara dokumentet eftersom du behöver visa upp det om du behöver utnyttja garantirätten.

Reklamation och serviceärende

Vid reklamationer, service- och garantiärenden skall du alltid kontakta oss via e-post: [email protected] eller telefon: 08 - 551 501 31.

Vi kan inte ersätta fraktkostnad om du har skickat en reklamation på egen hand, utan att först ta kontakt med oss.

 

Alex i Järna AB
Stensta
153 91 JÄRNA
Tel: 08-551 501 31
E-post [email protected]
Org.nr: 556180-6760